De kinderen moesten deze week bijvoorbeeld alle stoelen opschrijven waar ze op gezeten hadden en daarvan kozen ze er eentje uit waar ze iets bijzonders mee hadden en aan de hand van gedachtes en gevoelens rondom die stoel schreven ze dan een verhaal. Uiteraard werd er ook aandachtig naar elkaars verhalen geluisterd en complimenten en tips gegeven.
We werken aan de hand van het volgende lijstje:
1) Maak een lijstje ( bv van alle stoelen waar je op gezeten hebt in het weekend)
2) Vertel hierover aan je tafelgroepje/buurman of
buurvrouw.
3) Onderstreep de interessantse, leukste,
ontroerendste, grappigste of meest
bijzondere.
4) Maak hier een mooie zin mee.
5) Spreek deze zin uit ( zonder voor te lezen)
6) Verwoord een gedachte en schrijf die op.
7) Wat ruik je, proef je, zie je……………..
8) Welk gevoel roept het bij je op?
9) Schrijf de tekst.
10)
Lees
de tekst terug.
11)
Ben
je tevreden? Wat mis je nog?
12)
Schrijf
dat erbij.
13)
Als
je tevreden bent controleer dan de tekst op de
spelling.
Tekstkring
a) Lees de teksten van elkaar in je
groepje.
b) Geef elkaar complimenten en adviezen op
inhoud.
c) Kies l tekst die in de grote kring
wordt voorgelezen.
( Wat is een goede tekst?
Waarom is dit een mooie tekst?)
d) Kies met z’n allen l of 2 teksten die op de
blogspot komen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Plaats hier uw reactie