vrijdag 25 januari 2013

verhaal Brammert

Hoi dagboek,
Vanochtend werd ik ineens wakker in de oertijd, ik lag in een warmwaterbron. (Ik was in bad in slaap gevallen) Best fijn eigenlijk. Maar ik had wel zin in een lekker ontbijtje; dus ik ging op zoek naar eten en vond wat tarwe en een beetje haver op een verlaten akkertje. Van die tarwe en haver bakte ik, op een vuur aangestoken door met vuurstenen vonken op droge tondelzwammen te slaan, een lang, dun en knapperig broodje, mmmmh! Maar als ik dat broodje voor ongeveer een kwart op heb, ploft er iets naast me op de bladeren. Het is een dode koolmees die uit haar nest is gevallen. Ik zie haar nest nogal hoog in een oude eik en denk: Laat ik eens gaan kijken of de eieren al uitkomen.
Dus ik klim die boom in en als ik aankom bij het nest van die dode koolmees, zie ik dat de eieren nog niet zijn uitgekomen, Maar ik wacht wel nog tot dat ze uitkomen. Intussen schuift de zon verder de hemel over; het is middag geworden en ik begin weer honger te krijgen. En als ik dan naar de (nog niet uitgekomen) eieren kijk, krijg ik opeens een idee: ik had nog drie kwart van dat broodje van vanochtend over: een broodje ei!
Dus ik begin die eieren te koken op de nog nagloeiende kooltjes van het vuur van vanochtend in een halve kokosnootschil die ergens onder een boom lag, ik had die kokosnootschil gelukkig wel nat gemaakt want anders had ik eieren meer, dus ik kook die eieren en snijd ze in plakjes met een stuk schelp en leg ze op m’n broodje. Lekker!
’s Avonds heb ik wel zin in een warm bad, dus ga ik terug naar die bron (nog best een tocht) en ga baden. Na een paar minuten val ik in slaap. Als ik wakker wordt lig ik thuis in bad!

Doei!
18-1-2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie