vrijdag 25 januari 2013

vrije tekst Week 18

Lief dagboek,
Vanochtend werd ik wakker, maar niet in mijn bed ik werd namelijk wakker in het oerwoud. Ik lag midden in een modderplas met alleen maar bomen en planten om me heen, het was erg griezelig. Ik ging maar spullen zoeken om mijn hut van te bouwen, waar ik vannacht in kon slapen. Ik liep vooruit en ik vond wat boomschors. Ik dacht ‘’hier kan ik wel vuur mee maken!’’
 Ik liep terug naar mijn bed en begon te bouwen…. Ik had eerst een hut gemaakt die was erg mooi geworden. Daarna ging ik hout sprokkelen, voor een vuur. Toen ik genoeg hout had ging ik het vuur aanmaken, met een vuurboog. Ik pakte een aangespoelde plank en begon er met een stok overheen te wrijven.. Het begon eerst te roken, daarna deed ik er wat stro bij, ik had vuur!!!!
 Ik ging slapen, midden in de nacht werd ik wakker van een raar gegrom (het vuur was nog aan)ik keek uit mijn hut en er stond een reusachtige beer voor de deur! Ik wou hem wegjagen maar hij ging niet weg. Dus ik pakte een brandend stuk hout en hield het voor zijn hoofd, de beer rende weg! Ik liep terug naar mijn bed, kroop erin en verzonk in mijn gedachten…… Ik werd de volgende ochtend wakker, door mijn wekker, het was tijd voor school. Ik keek om me heen en alles was weer normaal.
 van Hayo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie