vrijdag 25 januari 2013

verhaal van zoë

17-1-2013                              Lief dagboek

Ik werd wakker in een natte vieze plek het was er ijskoud nou ja ik had het ijskoud. Toen deed ik mijn ogen open en ik zag dat ik in een plas met water lag. Er stond een kleine baby gorilla naast mij en zei helemaal niks. Hij gaf mij wel een knuffel, ik begon te lachen. Ik had mijn pyjama aan. Er lag een touw in de kleine handjes  van de baby gorilla. Ik pakte de hand van de baby gorilla, ze trok mij mee naar een open plek heel mooi en groot. Zij wees naar bladeren en pakte er een vast en liep naar een lage boom met een boog. De boom zag er mooi uit zij legde het blad er overheen en pakte er nog een en nog een echt heel erg veel. Daarna pakte zij wat takken en legde die ook tegen de boom. Toen zag ik pas dat het een hut werd, ik moest lachen.
Ik kreeg honger en het aapje had een paar tropische vruchten in haar handjes ik nam er een hapje van Mmm lekker. De hut was af ze had er zelfs een bed in gemaakt. Ze gaf mij een knuffel en ik knuffelde terug. Het werd donker ik ging slapen en het aapje ging naast mij liggen.
Tot morgen lief dagboek

Lief dagboek
Vandaag is er weer een nieuwe dag begonnen. Het aapje was vroeg op, ze had al heel veel eten gehaald. Met het touw had ze een boom mee genomen om op te zitten. Gisteren leek het of het baby aapje gedachten kon lezen, want als ik honger had had zij vruchten in haar handje maar het is wel handig dat ze gedachten kan lezen. Zij liep naar een rivier en pakte water en gooide het op mij en ik moest hard lachen en gooide water terug.
Even later sprong ik er in en het aapje ging achter mij aan. We speelden heel lang en het was ook heel leuk. Daarna gingen we opdrogen en eten. We hadden een konijn gevangen en opgegeten, we zochten naar vuur stenen om vuur te maken. Vuur maken lukten eerst niet maar uiteindelijk lukten het wel. Wij vielen heel vroeg in slaap nou ja het baby aapje wel  ik niet omdat ik aan het nadenken was of het aapje geen ouders had. Plotseling viel ik in slaap.  Tot morgen lief dagboek   
Lief dagboek
Ik verlang een beetje terug naar huis, ik mis mijn bed wel een beetje. Het aapje had als gewoonlijk een ontbijt klaar gemaakt….. Mmm lekker sinaasappels. We gingen ons wassen totdat er een reusachtige krokodil aan kwam zwemmen. Ik zwom snel naar de kant met het kleine baby gorillaatje op mijn rug. Net op tijd want anders was het baby gorillaatje hap slik weg.
Terug in de hut had ik ontdekt dat de baby gorilla een kleine wond had gelukkig niet heel erg groot. Ik had de wond goed schoon gemaakt . Toen ging het aapje avond eten halen met ons touw zij had een konijn gevangen. We aten en dronken iets toen gingen we slapen.
Welterusten lief dagboek
gemaakt door Zoë

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie