vrijdag 7 juni 2013

mijn jaren op de jozefschool

De eerste keer op school
Toen ik de eerste keer op school was, was mijn moeder mee en mijn knuffel. Ik kwam bij juf Marja in de klas. We gingen in de kring. Ik was heel bang voor alle kinderen. Toen vroeg de juf of ik iets wist wat bij het strand hoorde. Ik zei zand. Dat was mijn eerste dag op school.

Chipz
Het was in groep 5. We kregen een brief en een cd van de gemeente. Met de vraag of we een clip wilden maken op een liedje van Chipz.
Dat hebben we gedaan. We hebben hem op het liedje van captain hook gedaan. We deden het gemengd met ons honderd jaar bestaan. We hadden gewonnen en we kwamen in de krant en op tv en we kregen een meet and greet.

Sinterklaas
Ik zat in groep 6. We hadden Sinterklaas. We moesten surprises maken. Ik moest die van David maken. Ik maakte een basketbal.
Kids in bizz
Met kids in bizz moesten wij een product inkopen en verkopen. Wij hadden vlinders verkocht. We hebben ze allemaal verkocht. Het was het leukste project ever.

Restaurant
Het restaurant was ook super leuk. We gingen een echt restaurant maken.  Iedereen moest een recept bedenken en moest dan ook iets maken. Ik maakte met Marissa en Linnea mini hamburgers. Alle ouders kwamen. Ik deed het drinken.
Ajax – AZ
Omdat de volwassenen niet normaal konden doen, mochten er alleen kinderen komen bij de wedstrijd. Wij hadden ons dus ook ingeschreven en wij mochten er dus naartoe. Dat was super cool. We zaten echt heel hoog. Helaas had AZ gewonnen. Maar het was een hele coole ervaring.
De feestweek
Dat was in ons honderd jaar bestaan. Op maandag hadden we een survival dag bij de waterscouts. We gingen allemaal kleine dingetjes doen. Op dinsdag hadden we een theaterdag. Iedereen had een rol. Ik was wachter. Het was een heel mooi en leuk toneelstuk geworden en alle ouders mochten kijken. Woensdag hadden we sportdag. Toen gingen we de hele ochtend sporten. Donderdag hadden we vossenjacht. In het thema sprookjes. Meester Harry was de wolf. In die avond mochten we op school slapen. Dat was echt super gaaf. Vrijdagochtend gingen we picknicken en de toekomstkist werd begraven.

Kinderkermis
Ik zat in groep 6. Ik had voor de eerste keer kinderkermis. Ik zat bij Marissa, Sabine en Emma. Wij hadden touwtje trek gemaakt. We hadden gewonnen voor de mooiste kraam.
Voorleeswedstrijd
We hadden na een paar jaar weer eens de voorleeswedstrijd. We hadden voorrondes in de eigen klas. Ik had van groep 8 gewonnen en Eline van groep 7. Toen moesten we tegen anderen klassen van de bovenbouw. Daar had ik ook gewonnen. Toen moest ik tegen anderen scholen, daar had ik niet van gewonnen.
Mijn leukste leraar.
Mijn leukste leraar is meester Harry. Je kan goed met hem praten en hij begrijpt je. Hij is ook heel grappig.

Van Beryl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats hier uw reactie